Doporučujeme: Nejlevnější domény | 60 GB FTP hosting | CZ doména zdarma | PHP hosting od 23 Kč | Levný PHP webhosting | 60 GB FTP hosting | Služby pro Váš web

Můj blog – až 10 % špičkového kódu navíc!

Test hostingu: Novyhosting.cz

Datum: 20. 3. 2006 23.59 | Autor: Lukáš | 1014× | Kategorie: Hosting | Komentáře: 7
Dnes přináším test nového hostingu s příznačným názvem "Nový Hosting".


K dispozici na testování mi byla vytvořena subdoména "test1" na doméně novyhosting.cz.


Zvětši  obrázekPrvní věc, kterou jsem udělal, byla, že jsem se přihlásil do administrace účtu na http://web.novyhosting.cz/.
Po příhlášení mě překvapila velmi dobrá přehlednost administrace. Vše je pěkně uspořádané tak, že hned víte, co můžete pod tou kterou položkou očekávavat. Možnosti administrace i přehlednost jsou na úrovni českého hostingu. Nechybí ani statistiky přístupů Awstats. Jen mě trošku zaskočilo, že název mé domény je „www.test1.novyhosting.cz„ - ehm, jaké www?


Zvětši  obrázekJedním kliknutím jsem si vytvořil databázi, kdy na mě sice vyskočila hláška „Databáze bude vytvořena do 24 hodin", ale databáze byla vytvořená hned.
Hned při přihlašování do PMA jsem si všiml pro mě zásadního nedostatku – chybí mi možnost vybrat si kódování windows-1250, či iso-8859-2. Importoval jsem tedy data v kódování windows-1250 do utf-8. Protože se mi "překvapivě" totálně pokazila diakritika stránek, musel jsem si nahrát vlastního PMA (verzi 2.5.7)  a celý web naimportovat ještě jednou v kódování windows-1250. Možná to jde nějak, bez ztráty diakritických znamének, udělat i v novém PMA, ale nevím jak, nikdy se mi to nepodařilo.

Nejdříve jsem se v mém konfiguračním souboru bezúspěšně (Unknown MySQL server host 'db2.novyhosting.cz') snažil připojit k databázi na „db2.novyhosting.cz„, tedy přesně dle pokynů v administraci, ale pak mě napadlo vyzkoušet „mysql.novyhosting.cz" a to už fungovalo, zajímavé :).


Zvětši obrázekKdyž jsem tedy nahrál celé stránky včetně .htaccess na web, všiml jsem si, že mi prostě nefungují. Ať jsem kliknul na cokoliv, byl jsem nasměrován vždy jen zpět na hlavní stránku (404). Nejdřív jsem to dával za vinu nefunkčnímu htaccess, ale při pohledu na technické informace a pátou verzi PHP mi to došlo – vypnuté register_globals. Po úpravě $page=$_REQUEST['page']; už tedy vše funguje v pořádku - moje chyba. Jen se ptám – je toto hosting pro začátečníky v php? Většina scriptů stažitelných na internetu není psaná s globálními proměnnými. A ten, kdo bude chtít 100% bezpečnost, si je tam prostě přidá, jak jednoduché.
Podporu htaccess ale musím rozhodně pochválit (jen mi nefungoval mod_expire – jsem asi náročný :)).


No, co už, alespoň zkouším rychlost FTP, které nemá omezený download na 128 kBps jak je to u českého hostingu. Celkově se mi zdál celý web poměrně rychlý, avšak nevím, jak by to vypadalo, kdybych tam na chvíli přesunul vsevjednom :).

Velmi bych chtěl taky pochválit neomezené množství databází a emailů. A nesmím taky zapomenout na šikovný emailový antispam, do něhož si můžete vložit vlastní blokované emaily, či IP adresy - dokonalé :).



Zvětši obrázekTak to bychom měli, co se služeb týče a teď už zbývá snad jen ten ceník. Stejně jak u českého hostingu je k dispozici pouze jedna hostingová varianta (s dvakrát tak větším prostorem - 1000MB – kdo to využije?), akorát je o korunu levnější – 999kč (bez DPH). Celkově mi ten ceník nějak moc připomíná český hosting, inspirace je znát (porovnání - novyhosting, ceskyhosting). Opět se můj zrak zaměřil na obnovu dat ze zálohy (mám na mysli především databázi), kterou považuji za zcela samozřejmou (u freehostingu (!) IC.cz si můžete každý den stáhnout novou zálohu v nastavení účtu), zde ovšem musíte zaplatit 500 korun (bez DPH).
Včera jsem například (svou chybou) přišel o některá data z počítadel na vsevjednom. Samozřejmě jsem okamžitě použil zálohu, kterou mám každý den novou na FTP. Obnovení pak bylo otázkou pár minut místo zde zbytečně vyhozených peněz za „práci technika"...
Nadnárodní domény také nejsou zrovna nejlevnější – téměř 300 kč, já je kupuji běžně za 250 korun. Slovenská a česká je pak za běžnou cenu.


Ještě jsem si i pročetl podmínky, nejsou-li v nich nějaké záludnosti a všiml jsem si dost zajímavé věci. V bodě 9 jsem totiž odkazován na bod 6.2.2, který však neexistuje... zajímavé, asi překlep :).


Tak, co napsat na závěr? 1000MB je zbytečně moc (asi to slouží spíš jako lákadlo, každý dneska letí na co nejvyšší čísla), avšak neomezené množství databází a mailů, jak jsem již psal, je velmi dobrou nabídkou. Hosting se dle mě vůbec nehodí pro menší weby, 99 korun měsíčně včetně DPH si nemůže dovolit každý. Když k tomu připočítám ještě českou doménu, dostáváme se už na 153 korun měsíčně – 1843 korun ročně. Možná, kdyby byla možnost vybrat si vlastní parametry hostingu, bylo by víc zákazníků i v řadách „chudších" webmasterů. Stejně tak se i vypnuté register_globals nehodí pro začátečníky. Pro rozsáhlejší projekty je to ale, dle mě, hosting zcela ideální s cenou zcela optimální :).



Komentáře:

  1. Discogio22. 3. 2006 22.02

    Za tuhle cenu by si měl každý rozumný člověk pořídit mnohem bohatší ASP.NET hosting....doteď jsem myslel, ýe PHP je hlavně lakávé díky nižším cenám, ale pokuď někdo nasadí takovouhle cenu a je začítečník, tak by se měl rovnou přesídlit na .NET technologii...



    odpovědět
  2. Lukáš22. 3. 2006 23.43

    To máš pravdu, tahle cena se spíš hodí na ASP.NET hosting, než "jen" PHP...



    odpovědět
  3. Gransy23. 3. 2006 15.27

    Nesrovnaval bych technologie ASP vs. PHP podle cen, zacatecnik, atd ... podstatnou veci je trebas uz jen prenositelnost .. PHP podporuje 99% webhostingovych provideru at uz na UNIX systemech, nebo Windows systemech ... ale co ASP.NET ?



    odpovědět
  4. Discogio23. 3. 2006 15.43

    Máš pravdu Gransy, ASP.NET vs PHP nemá cenu, to je nesrovnatelné ;) ale to stěma cenama platí..když už by měl člověk dát za hosting 2000 tak rozhodně ne za PHP hosting..to je vyhození peněz... jinak nechápu jakej je rozdíl mezi 99% a 1% co se týče tohodle, ASP.NET hostingy v ČR jsou a postupně jich začne přibývat...v zahraničí jich je mnohem víc, takže nechápu jakou přenositelnost máš namysli ? heh :P



    odpovědět
  5. Gransy23. 3. 2006 16.00

    Discogio: Dam priklad ... vsevjednom.cz ... stavajici programovy vybaveni je v PHP. Narocnost projektu rostane exponencialne, a tedy drive ci pozdeji bude nutne expandovat na silnejsi stroj, ci dokonce stroje. Tyto stroje v pripade ASP.NET museli byt pouze typu PC ( Opteron / Xeon ), ale trebas mnohem silnejsi stroje SUN s procesory UltraSPARC uz by se pouzit nemohli, protoze system Windows na ne nerozjedes. Dalsi otazkou je licencovani ... kazdy stroj na ktery rozsirujes dany projekt Te stoji licenci za Win, MSSQL, Firewall, Antivir, atd... Takze kdyz to schrnu ... posles zacatecnika ( drive DjLj ) na ASP.NET .. a v dnesni dobe by ho projekt stal nemale penize, nemyslis ? Proto rikam, ze se to neda podle techto kriterii srovnavat.



    odpovědět
  6. Discogio23. 3. 2006 17.27

    Ale,ale Sun pomalu ale jiste umira :D. Proc si kupovat riscove procesory od Sunu, ktere uz ztraceji dech a firma pomalu ale jiste umira. Mam dost blizkeho cloveka, ktery pracoval v Sunu snad 10 let, takze vim jak na tom Sun Microsystems je...jde pomalu ke dnu :) Na servery od IBM....skoda povidat.Doporucuji nejake srovnani, ted nemam poruce,takze nemuzu objektivne dolozit, ale videl jsem interni snimky kde bylo videt v cem jsou UltraSPARCy rychlejsi a vcem zaostvaji...

    ale doprucuju http://www.microsoft.com/cze/windowsserversystem/facts/analyses/veritest_reliability.mspx
    pripadne http://www.microsoft.com/cze/windowsserversystem/facts/default.mspx
    Co se tyce velky infrastrutkury podniku, tak si myslim, ze se jenom velmi tezko bude hledat nekde nasazenej linux...co se tyce hostingu, tak ano pro jednotlivce je to drahy, 100% souhlasim, ale to si musi clovek rozmyslet driv, jestli chce aby to umelo to a to a jestli to dokaze komercne vyuzit, protoze pokud se to nedokaze nijak zhodnotit, tak pak nema cenu nasazovat nejmodernejsi a nejvyspelejsi technologie ze :) Ale ja si za tim svym cenovym srovnanim stojim, protoze kdyz rikas, ze jde o zacatecnika, tak je pro nej prave lepsi rovnou zacit s nejmodernejsi technologii, to je jako s autem, taky uz se dneska nebudes ucit jak jezdit se skodovkou ktera ma sytic...Jasne ze sni muzes pak jezdit, kdyz ji budes mit, ale tak trosku je to...no neni treba to rozebirat :) Zkratka pro zacatecnika je v soucasnosti nejvyhodnejsi zacit s free



    odpovědět
  7. TCH7. 4. 2006 15.35

    hmm....vypadá celkem dobře.
    a ta akce na rok zdarma taky ;)



    odpovědět

Přidat nový komentář:




Ochrana proti spamu. Napište prosím číslici pět:
Zaškrtněte prosím tuto kolonku: